Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Köpvillkor

Köpvillkor

Nedan villkor gäller när du handlar på https://hellotohealth.se. Priser Handlar du som konsument så ingår moms på varan. Handlar du som företag/partner(inloggad kund ingår inte moms i priset. För moms gäller, 6 % för böcker, 12 % för livsmedel och 25 % för övriga produkter. Svensk moms 25% betalas ej i samband med köp om du beställer från Norge. Tullavgift betalas enligt rådande tullregler.

Betalning

Vi vill att din köpupplevelse ska kännas både trygg och smidig. Därför erbjuder vi flera säkra betalningsalternativ direkt i vår kassa. Alla transaktioner sker krypterat och behandlas via etablerade betalningslösningar.

Du kan betala med:

  • Kort (Visa, Mastercard, American Express m.fl.)

  • Apple Pay / Google Pay

  • Direktbetalning via bank

  • Klarna – välj mellan att betala direkt, senare eller med delbetalning

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer och framgår alltid i kassan innan du slutför ditt köp.

Beloppet dras först när din order är bekräftad och skickad från vårt lager.

Leverans

Vi levererar inom Sverige. Din beställning behandlas inom 1–2 arbetsdagar och skickas därefter med en leveranstid på 1–3 dagar. Under högsäsong och kampanjer kan leveranstiden vara något längre.

Vi skickar beställningar med PostNord och DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktbolaget. Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Om skadan upptäcks först efter att paketet öppnats, och den kan hänföras till fraktbolagets hantering, ska du kontakta dem direkt för skadeanmälan. Vid tvist med fraktbolaget som inte kan lösas ber vi dig kontakta oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den returneras till oss (ca 14 dagar), debiterar vi dig 150 kr för fraktkostnader och hantering.

Fraktkostnad

  • PostNord Varubrev Ekonomi: 29 kr

  • DHL Servicepoint: 49 kr

  • Fri frakt på prenumerationer

  • Fri frakt på beställningar över 499 kr (gäller ej hemleverans)

Retur & Nöjdhetsgaranti

Du har 30 dagars returrätt samt en 30-dagars nöjdhetsgaranti från köpdagen. Vill du göra en retur eller begära återbetalning kontaktar du oss på info@hellotohealth.se och anger ditt ordernummer samt den e-postadress som användes vid köpet.

Observera att vi förbehåller oss rätten att neka pengarna-tillbaka-garantin om flera återbetalningsförfrågningar görs inom en 6-månadersperiod.

Vill du returnera en vara så mailar du till kundtjänst på info@hellotohealth.se. Returprocessen tar totalt cirka 7 arbetsdagar från att varan kommit till vårt lager. Vid eventuellt fel på produkt åtgår full ersättning.

Spåra min leverans

När din vara skickas från vårt lager skickar vi en spårningslänk till dig så du kan följa ditt paket. Du kan även kontakta vår kundtjänst på info@hellotohealth.se

Rabatter, reklamation och ångerrätt

Är du inloggad som partner eller företagskund på sajten så handlar du enligt din gällande prislista. Handlar du som konsument så kan en rabatt på en enskild artikel eller ett produktpaket aldrig kombineras med andra typer av rabatter. Det innebär att du aldrig kan få dubbel rabatt men självklart så är det den högsta rabatten som gäller. (Exempel. Produkt A är nedsatt med 5%, du har en rabattkod med 10%. Din totala rabatt blir då 10%, (inte 15%) på produkt A.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor.) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, debiterar vi dig 150 kr för frakt- och administrationskostnaden.

Övrigt

Personuppgiftslagen Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Från och med 25 maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning GDPR i kraft. GDPR ställer högre krav på hur vi som företag hanterar personuppgifter och ger dig bättre möjligheter till att påverka hanteringen. I korthet innebär detta att du: Har rätt att få mer utförlig information om hur vi behandlar dina personuppgifter Får stärkta möjligheter att ta del av dina personuppgifter och att, under vissa förutsättningar, få dem rättade eller raderade Kan godkänna eller motsäga dig viss behandling som vi utför, till exempel för direktmarknadsföring Våra samarbetspartners följer lagar och regler kring GDPR. Har du frågor går det bra att kontakta oss på info@hellotohealth.se.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Recensionsmejl

Cirka 14 dagar efter att du har handlat hos oss på info@hellotohealth.se så skickar vi ett mejl där du ombeds att betygsätta din köpupplevelse och/eller din produkt. Mejlet skickas till den mejladress som du har uppgett i samband med ditt köp. Att svara på detta mejl är naturligtvis helt frivilligt, men ditt svar hjälper oss att bli bättre.

Köp via partnerprogram

(gäller inte alla) Oavsett om du är Partner eller kund till partner så är det Hello to Health AB som äger kunddatan. Är du kund till en partner godkänner du att din partner har rätt att ta del av all din köphistorik kopplat till den e-postadress du angett till din partner. En partner har ansökt om medlemskap i vårt partnerprogram och blivit godkänd för detta. En kund till en partner har, via sin partner, fått förmåner som till exempel rabatter och/eller erbjudanden.

Prenumeration av nyhetsbrev

Du blir registrerad som prenumerant av Hello to Health AB nyhetsbrev. Hello to Health AB förbehåller sig rätten att kommunicera med dig, inkluderat att kunna ge dig kundservice; genom att skicka relaterade meddelanden som notiser, bekräftelser, uppdateringar samt att skicka information, t.ex. meddelanden om nya produkter eller tjänster som vi tror kan vara av intresse för dig.

Prenumerationen är kostnadsfri och kan när som helst avslutas. Om du som nyhetsprenumerant handlar på https://hellotohealth.se sparar Hello to Health AB information om din köphistorik t.ex. vilka produkter du köpt och vid vilken tidpunkt. Syftet med detta är att kunna ge dig som kund mer relevant och personlig information om våra produkter och erbjudanden Hello to Health AB har vissa lagliga förpliktelser under t.ex. redovisningskrav, skatte-, penningtvätt- och konsumenträttslagar som kan kräva dina personuppgifter.

Hello to Health AB förbehåller sig rätten att genom nyhetsbrevet förse dig med information om Hello to Health AB produkter eller tjänster. Du kan när som helst avbryta prenumerationen för våra e-postmeddelanden genom att klicka på avregistrera länken längst ned i något av våra nyhetsbrev.

Företagsuppgifter

Hello to Health AB 559227-1034

SE559227103401

info@hellotohealth.se